Naziv studija:
|
Diplomski jednopredmetni studij romanistike
|
Trajanje studija:
|
4 semestra (2 godine)
|
Ukupan broj ECTS bodova:
|
120
|
Obrazovni i profesionalni ciljevi:
|
stjecanje kompetencija za bavljenje znanstvenim radom u lingvistici i filologiji, osobito u romanistici.
|
Uvjeti prijave:
|
završen preddiplomski studij barem jednog romanskog jezika i književnosti
|
Završni ispit:
|
diplomski rad
|
Pravila ispitivanja i ocjenjivanja:
|
|
Dodijeljena kvalifikacija:
|
magistar romanistike
|
Struktura programa: Diplomski jednopredmetni studij romanistike namijenjen je prije svega onima koji teže dubljem poznavanju fascinantnog svijeta romanskih jezika.
Studij je ravnomjerno podijeljen na tri tematske cjeline:
1) Opće romanističke teme;
2) Specifične teme hrvatske romanistike;
3) Teme iz romanskih književnosti.
Opći romanistički dio obuhvaća proučavanje problematike vulgarnog latiniteta, eksterne povijesti romanskih jezika, srednjovjekovne faze razvoja romanskih jezika i historijsko-poredbene gramatike romanskih jezika, kao i lingvističkih disciplina u kojima je romanistika dala kapitalni doprinos razvoju svjetske lingvistike: semantika, etimologija, onomastika, dijalektologija i lingvistička geografija (koja se može smatrati romanističkom disciplinom par excellence).
Teme iz hrvatske romanistike obuhvaćaju romanske jezike koji se s pravom mogu smatrati hrvatskom baštinom (dalmatski, istriotski, istrorumunjski) i njihove odnose s romanskim idiomima druge strane Jadrana (Tekavčićeva Romania Circumadriatica), specifični svijet jezičnih dodira u Istri, te “maritimne” aspekte hrvatsko-romanskih jezičnih dodira.
Kolegiji iz romanskih književnosti (francuske, španjolske, talijanske, katalonske i galješke), u načelu tri kolegija po književnosti, omogućuje studentima specijalizirani uvid u značajna razdoblja i autore svake od navedenih književnosti, ali i kontinuirani rad na konkretnim jezičnim vještinama.
Studentske obveze i način ocjenjivanja: Studentske obveze u najvećem se dijelu sastoje od izrade recenzija i seminarskih radova koji moraju udovoljiti kriterijima znanstvenog rada. Na taj se način potiče kreativnost studenta, ali i omogućuje onima zainteresiranima za nastavak znanstvene karijere da tijekom studija izrade određen broj znanstvenih radova spremih za objavljivanje.
Opće i specifične kompetencije: Na razini općih kompetencija ovaj studij predviđa razvijanje: navike efikasnog rješavanje problema; kritičkog, logičnog i kretivnog razmišljanja; samoinicijative i samostalnog rada; sposobnosti timskog rada; profesionalne etičnosti; primjene teorijskih spoznaja u praksi: sposobnosti analize, sinteze i argumentacije; planiranja vremena; vladanja pisanim i govornim registrima jezika; književno prevođenje sa stranog jezika na hrvatski jezik; sposobnosti samostalne izrade originalnog znanstvenog rada većeg opsega.
Na razini specifičnih kompetencija ovaj studij predviđa: razvijanje sposobnosti lociranja, korištenja i sinteze bibliografije, izrade recenzija i kritičkog čitanja teksta; ovladavanja metodama lingvističke analize, analize književnog djela i metodama kritičkog izdavanja tekstova; upoznavanja teorijskih i medotodoloških strujanja u lingvistici i filologiji; stjecanje spoznaja o internoj i eksternoj povijesti romanskih jezika i jezičnoj varijaciji; stjecanje spoznaja o povijesti i kulturama zemalja u kojima se govore romanski jezici; razvijanje konkretnih jezičnih vještina kroz čitanje književnih djela, u prvom redu ovladavanje sintaksom i obogaćivanje leksika; književno prevođenje s romanskih jezika na hrvatski jezik.
Mogućnosti zapošljavanja: Završetak ovog studijskog programa omogućuju u prvom redu bavljenje znanstvenim radom, književnim prevođenjem i kulturnim radom. Vrijedi međutim napomenuti da student pažljivim izborom kolegija može sebi sastaviti program koji se od diplomskih studija nastavničkog smjera razlikuje tek u nedostatku programa za stjecanje nastavničkih kompetencija. Onima koji se odluče za ovaj studijski program, a žele raditi u obrazovnom sektoru, preostaje da po završetku studija upišu program za stjecanje nastavničkih kompetencija.